UPPDATERING

Hej! Först vill jag bara säga förlåt för att ni inte har fått läsa några inlägg, detta är för att jag har skrivit från blogg.se:s app till mobilen, skrivit många långa och bra inlägg som jag sedan publicerat. Men det verkar som min mobil har varit lite ''knasig'' och inte publicerat dem, istället raderat!
Jättesynd då många inlägg skrivna i onödan, men men.. Tack så mycket för att ni har hängt kvar trots allt!
Nu blir det inga fler inlägg via mobilen, och ni kommer få minst 2 inlägg i veckan, försöker så gott jag kan och sålänge jag tycker det är kul och bloggläsarna bara blir flera så fortsätter jag!
 
 
Lite uppdatering..
 
11 maj - Idag då tävlade jag i Gislaved Anderstorps ridklubb, var uppe med tuppen om man säger så. Gick upp kl. 5 och var i stallet kvart i 6. Var så himla nervös när vi åkte i bilen dit, sa inte ett ord och trodde typ att jag skulle dö. Nejmen brukar aldrig var nervös inför tävlingar, det är ju efter det som hände i BRK, tror hela tiden att vi ska krasha igen! Valde ändå att räkna till fem och bita mig i samman, man kna inte bara tänka på vad som har hänt utan man måste tänka framåt. Det kommer alltid komma risker i mitt liv, och egentligen att bara gå ut genom dörren är en risk!
Valde att hoppa bara 1 klass, lättD och vi nollade! Kom bland top 5 i tidsrakningen på Tävlingsdatabasen, så himla glad. Kan nog inte beskriva vilken lättnad det var att skritta av efteråt. Underbart!
Är fotfarande lite rädd men är övertygad att jag kommer kunna träna bort det, Nisse är lika pigg och glad som vanligt. Han var riktigt taggad och kastade sig över hindrena med glädje, känns skönt att veta att han inte har blivit påverkad! Vi tar det lite lugnt med Pay nad Jump nu ett tag men hoppas på att vi kan klättra upp igen!
Förövrigt en riktigt fin och mysig ridklubb, extra hiss för banan! Fint och välvårdat med breda, snygga hinder, tydliga skyltar, hyfsat stor framhoppning och välvårdat nyräfsat underlag.
 
10 maj - Vi tränade för dressyrtränaren Mette Henriksson på Riddesberg, gick faktiskt jättebra! Var nära på att satsa på dressyr där, haha. Det hade blivit ett missförstånd, jag hade råkat få fel grupp så vi blev tre stycken i en grupp därför kunde jag inte få lika mycket hjälp men tycker det löste sig ganska bra ändå.
Förövrigt har jag kommit på ett ganska simpelt knep när det gäller lastning och Nisse - GRÄS!
 
7 maj - Tomas Hammar-träning, det var bara några dagar efter vurpan i BRK därför tog vi det lite lugnt med först hinder på 40 cm och sedan på 60 cm, var ärligt talat livrädd men Tomas var bra och förstod.
 
4 maj - Tävlade Vättercupen på BRK (hemmaplan), nollade galant i lättD lite långsamt men det får vi träna upp, är nöjd med vägarna iallafall! I lättC gick det hur bra som helst, nollade i första fasen med bra tempo och snabbt i omhoppningen. Dock så bockade han lite innan ett hinder i fas2 därför fick jag lägga en volt och det tog ju lite tid. Förmodligen kom han i obalans efter det och på sista hindret ''krashade'' han och gick omkull. Synd, men det är sånt som händer! Efter lite vila och han fick ta det lugnt så börjar vi nu på 80 cm så att vi båda ska känna oss säkra!
 
27-28 april - Göteborgs horse show! Tittade på värdscupen blandannat, superkul, synd att inte ''Roffe'' vann! Kollade givetvis också på mässan, blev en del saker men lyckades ändå behålla lite pengar efter allt. Bland annat Sprenger-bett, Eskadron schabrak, Svenska ridsportsförbundets jacka, glittergrimma, kedje-pannband, ryktborstar, Agria täcke, och så vidare..
 
20 april - Tävlade på Norrahammar-Tabergs ridklubb, min första tävling! Nollade i lättD och fick ett nedslag i lättC första fasen eftersom jag hade för lågt tempo, annars gick allt superbra. Var såklart nervös men vem är inte det liksom? Riktigt trevlig ridklubb med mycket space. Gillar dock inte grusbanor.
 
Vet mycket väl att jag inte ser värsta snygg ut på bilderna och minen är lite rolig, men att bli snygg på foton är inte precis det jag tänker på just då, haha! 
 
Bilder ifrån Vättercupen, tagna av Stefani Nenic, tack! :)
 


Kommentarer
Malin & Alexandra

Nu har vi veckansblogg! vill du vara med? kommentera då i inlägget! Du kan vinna en länkning på våran blogg.
http://littlewood.blogg.se/2013/may/veckansblogg.html#comment

2013-05-11 @ 18:58:57
URL: http://littlewood.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0