Vem är det som bestämmer egentligen?

Har märkt att Nisse lagt på sig en en olata, usch fy det gillas inte. Men förhoppningsvis kan jag knäcka ur honom det, ibland så får han sådana idér men som försvinner om man är envis nog.
När jag rider upp till ridbanan så börjar han backa och trixa, vill inte alls gå upp.
Jag blir arg och smäller till honom med spöet men då reser han sig upp på bakbenen och stegrar.
Åh vad jobbigt det är! Efter ett tag och om man är envis nog ger han sig och skrittar upp som om inget har hänt.
Tycker det är viktigt att jag skriver om detta också blandat med de bra sakerna. För nej, det går inte alltid bra och att vara hästägare är inte alltid så lätt som alla tror.

Men detta är bara egentligen en dum idé som han gör för att han är trotsig och vill bestämma.
Räknar inte med att det kommer hålla i sig någon längre tid, vipps en dag så har han glömt det! :)
 
Fin fina ponny, alltså denna hoppteknik, älska! <3


Kommentarer
EBBA LAGERSTRÖM

Sv : Självklart!
Dock skrev jag mina tips, det som fungerar för mig.
Jag lär mig mer när jag får rida min favorit, tycker själv att allt bara blir hackit när man rider olika hästar hela tiden!
Men kul att du säger din åsikt och vad du tycker!

Svar: Ja, alla tänker ju olika, och självklart lär sig olika också - man ska gör vad som känns rätt för än själv! :)
Nicky

2013-11-23 @ 19:58:03
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0