'' It doesn't make any sense to me ''

Mitt senaste mentorssamtal handlade just om detta problem..
Och det är ju allt annat än ett ilandsproblem - ja det är ett problem som följer med de flesta i vardag idag..
Hur klarar man av skolan och hästen samtidigt utan att något får lida?
 
''Well I dont have a clue..''

För om jag ska vara ärlig så nej, jag klarar inte alltid av att ta sköta både Nisse och skolan. Något som jag dock är väldigt noga med är att Nisse aldrig ska få lida för det.
Alltid så mockar jag noggrant, gör i ordning allt, ser till att han har mat och rent vatten osv.
Dock så är det ridning som kanske fått lida lite, jag oftast varje dag, det är ca. 1 dag i veckan han står.
Men ändå är jag inte nöjd eftersom nu på hösten när allt är så mörkt och deppigt har jag inte haft någon motivation till att sitta en timma på banan och rida stenhård dressyr, få honom att gå i perfekt form osv.
Istället har han vi ridit i skogen, visst motioneras gör han i skogen också eftersom jag galopperar osv.
Men det blir ju inte samma grej som ett dressyrpass - det ger inte lika mycket.
Skärpning på mig själv! Nu när det har blivit så hårt i marken och snö finns det inte mycket jag kan göra, men jag har bestämt att 2014 ska bli awesume. Då ska jag vara seriös, sätta upp mål och verklig känna motivation & kämpa!
Sen så kommer vi ju till biten med skolan...
Jag har aldrig någonsin blivit underkänd på ett prov men detta tyskaprov som vi har imorgon är jag så himla rädd för. Brukar alltid ha lätt för att hänga med i alla ämnen och har (om jag får säga det själv) hyffsat bra betyg.
Men i tyskan får jag hjärnsläpp - it doesn't make any sense to me!
Ingenting är logiskt, och den där gramatiken kan dra åt h*lvete rent ut sagt.
Usch jag som aldrig är rädd för prov, men detta provet är jag livrädd för, kommer dö känns det som.. :(
Det är väl bara att bita ihop, får jag ett F får jag ju alltid ett nytt försök på omprovet.
Sen så fick jag ju C på mitt förra prov så..
Wisch me luck!
 
 Haha jajaja det är ingen hästbild men who cares? Det är roligt för det är sant.. :3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0