Nisse ska bli vårfin

Nisse ser just nu alldeles hemsk ut efter vintern. Jag ska tvinga med mig Moa upp till stallet i helgen så ska vi göra honom fin nu till sommaren och till alla tävlingar!
 
Tänkte att vi skulle..
 
- klippa manen till stubbman/fjordhästman
- finslipa med att klippa kronranden
- bada honom i ljummer vatten och grönsåpa
- tvätta av svansen
- ge honom en ny snygg (ljusrosa) outfit
- putsa all utrustning
- kanske köpa en ny lädergrimma
 

Åh han kommer passa så himla bra i fjordhästman, han kommer bli värsta cool och se ut som en tävlingsponny!
Diggar starkt det, har aldrig klippt stubbman men skrev på forum och fick trovärdiga svar från fjordningägare.
Det gäller bara att klippa ner skiten jämt och rakt så att det kan efter några månader växa ut rakt och så att det står upp. Nisse kommer se hemsk ut när det väl är avklippt men om ca 2 månader kommer det växt ut 10 cm och då kommer han se amazing snygg ut, haha!
Förresten så funderar jag på att beställa ett nosludd till Nisses grimma där det står Justric på, skulle ju vara lite sött, kanske också på tränset men vill ju inte att det ska vara ivägen för honom när jag rider.
I alla fall, ljurosa blir det!
Såhär kommer Nisses man att se ut, kanske några cm längre bara!
 


Kommentarer
Natalie

Vad snygg Nisse kommer att bli ;) Ohalallaalla!!!

Svar: Haha, jadå! ;)
Nicky

2013-05-12 @ 12:26:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0