Gårdagens ridpass!

Jag har inte skrivit så jättedetaljerat om mina ridpass med Nisse eller hur det det är i stallet. Men eftersom det var några som önskade "en dag i stallet" HÄR HAR NI! :)

- Mockar nogrannt och sprider ut allt jämt, gräver igen hans hål (haha) och spånar om det behövs, vilket ofta görs eftersom han är en smutsgris!
- Skurar rent vattenhinken och fyller på den ända till kanten.
- Gör morgon, middag, ef.middag, kvällsmat och lägger en tuss hö även i boxen
- Mockar i hagen och fyller på vatten.
- Lägger morötter i krubban.
- Betar Nisse för att vänja honom vid gräset.
- Ryktar 15 min.
- Skrittar fram i skogen.
- Rider.
- Ryktar 15 min och myser lite.
- Släpper in honom i boxen.
- Smörjer snabbt sadel och träns (oftast) och låser in i sadelkammaren.
- Fixar och städar i skåpen.

Klar! :)








Kommentarer
Filippa

jättetbra blogg

2013-05-27 @ 14:30:29
Sofia :)

Så fin han är :)

Svar: Tack! :)
Nicky

2013-06-01 @ 17:54:25
URL: http://SofiaNilzon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0