Sommarbete --->

Snart är det dags!

Nisse ska ut på sommarbete i en hel månad, åh det kommer bli så skönt för honom. Trosa runt fritt i en stor hage full med gräs och träd utan mig springande efter, haha!
Jag släpper honom utan grimma för den kommer han ändå kränga av sig som vanligt, men ifall han blir för mycket flugbiten så får jag väll ta på honom flughuva och eventuellt flugtäcke men det hoppas jag verkligen att jag slipper!
Vi har varit på granngården och inhandlat Switch (flugmedel) och en saltsten som han ska ha i hagen.
På måndag släpper vi honom!
Ser fram emot en hästfri månad jag också, det är precis vad jag behöver för att ordna upp saker.
Boxen ska grävas ur, ny box ska spånas, en massa grejor ska flyttas, sadel och träns ska putsas, överflödiga prylar ska säljas, hagen ska mockas ja oj oj, listan går att göra lång!
När han kommer tillbaka om en månad ska allt vara installerat och klart i det nya stallet, lyxponnyn får ta semester medans vi sliter för att få det fint åt honom! Men det är han värd, haha.
 
 
Vacker bild med finaste modellen från förra årets sommarbete!
 
 


Kommentarer
Natalie

Haha hjälp vad mycket jobb...Är han verkligen värd det? ;) lille bråkstaken...Men skönt för dig att ha lite semester nu då :) <3 Är du väl värd!

Svar: Hihi åhja det är han värd! ;) <3Ja det är det verkligen!
Nicky

2013-06-29 @ 19:59:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0