Hejdå Bankeryds ridklubb

Japp, nu är det bestämt..
Nisse ska flytta ifrån Bankeryds ridklubb till ett litet gulligt stall i ryttarns mosse.
Har varit och kollat där, och det kommer bli superbra. De har varmvatten i stallet och det är ju rena rama lyxen för mig och Nisse, dessutom är det golv i boxarna, haha...
Han ska få stå i en jättestor gräshage med en annan valack, det är en backe i hagen så de Nisspiss kommer från gratis träning wop wop! Längst uppför backen kan man se nästan hela Jönköping.
Är jättenöjd att slippa tävlingstallet, ärligt talat är det ju inte byggt för permanent uppstallning utan endast över en helg när det hålls tävlingar. Tagga lyxstall nu som jag kan cykla till, oh my god liksom!!
 
Kommer ändå sakna BRK, idag när jag red ut runt galoppbanan möttes jag av ett härligt gäng ridskolehästar som ville hälsa, det är så fina miljöer och för att inte snacka om ridbanorna (!!) Tror nog att de är störst i småland!
Men men, time to move on.
Nu i åttan kommer det bli så himla mycket läxor osv, då hinner jag inte med de långa busstiderna.
Flyttar runt den 13 Juli, eller ja då går han på sommarbete sedan kommer han inte tillbaka till BRK mer.
Får se när jag gått ut åttan, antagligen flyttar jag tillbaka men då blir det defenitivt i ordinariestallet!
Hoppas på att få stallplats i Bårarp så jag t.o.m. kan cykla dit!
 
 


Kommentarer
Hanna

Kan du inte lägga upp en bild på eran utrustning? :)

2013-06-16 @ 18:11:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0