NISSES TECKNARSKOLA!

NISSES TECKNARSKOLA - DEL 1 BÖNHÄSTAR: 
 
Välkommen till min egna tecknarskola! Det var påtiden att min matte lät mig skriva här på bloggen, jag har lite svårt att rita med mina hovar men min matte är så snäll och hjälper mig lite på traven.
Ifall ni undrar så har jag det riktigt bra på mitt sommarbete, jag äter så mycket jag vill och det är skönt att slippa Nicole springande efter mig när hon tycker jag ätit för mycket. Jag har också fått tre kompisar i hagen bredvid, en av dem är ett sto. Jag vill ju inte skryta men jag tror hon gillar mig. Fast det är klart vem gillar inte mig hehe?! :) Min matte vill inte att jag ska skriva här egentligen men hon trodde att det skulle vara en kul sommarserie, därför så får jag max skriva 4 inlägg i min tecknarskola, men vi kommer hinna med mycket, jag ska lära er att rita hästar.
Vi ska mjukstarta lite lätt med bönhästar för att lära oss formerna, desto mer ni övar och utmanar er, desto bättre!
Varför? Jo hästar är ju de snyggaste varelserna på planeten.
 
I nästa avsnitt 1 augusti: Måla verklighetstrogna hästar
 
 1. Måla en ''böna''
2. Måla 4 lätt böjda ben till bönan
3. Måla ett lätt böjt streck och ett ovalt huvud, ej runt
4. Måla dit detaljer såsom ögon, öron, näsborre, mun
5. Måla dit man och svans (och pannlugg om man vill)
6. Färglägg sedan om du vill, klart!
Extra uppgift: Öva på att rita hästar som gör olika saker, det hänger mest på benen. De ser kanske inte så proffsiga ut men det är en bra grund till att lära sig rita hästen proportioner!
 
// JUSTRIC (NISSE)
 
PS: TYCKTE NI OM NISSES TECKNARSKOLA? VILL NI SER MER AV DETTA PÅ BLOGGEN ELLER INTE? KOMMENTERA GÄRNA SÅ ÄR NI SUPERSNÄLLA! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0