Hur jag redigerar bilder?

Fick en fråga om hur jag redigerar bilder vet inte egentligen om jag kan kalla det för redigera haha, gör så lite med bilderna för att behålla dem så naturliga om man säger så. Men visst, lite trixar jag med dem.
På min andra dator har jag Photoshop elements 11 (tror det är 11) men den pajjade så nu använder jag Picasa 3.
Det är gratis att ladda ner, väldigt enkelt att använda, perfekt för nybörjare och de som inte vill ha så avancerat.
Här finns länken: http://picasa.google.com/
Picasa är en marknadsförs av google och väntar på att bli ett registrerat varumärke: Picasa
 
Iallafall, jag brukar använda ''jag chansar'' och ifall bilden är dammig brukar jag öka skuggorna, om den är för mörk så ökar jag ljustyrkan helt enkelt. Jag brukar också ändra bildens ljus till oftast varmare - eller kallare.
 
FÖRE:
 
EFTER:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0